Bilolycka...

Godmorgon!
 
Bli inte förskräckta över rubriken, det är inget som hänt nu, en gammal historia som kommer nedan... Men först...
Till alla kvinnor, hej, vad vi är bra!! ♥️
 
Jo, nu till rubrikens story då... När jag började skolan, 7 år gammal, alltså vi pratar 1970... 😏 ...så fick jag en kompis i klassen, vi var bästisar, som jag minns det... Allt det här är förstås minnen sen en lång tid, så det är möjligt att min kompis har en annan historia... ♥️ Men i alla fall, som jag minns, så kändes hon som min storasyster, jag hade ju inga syskon på riktigt... och jag var en blyg liten flicka och den här tjejen liksom tog hand om mig... Hon var lång och blond och kom från den riktiga kärnfamiljen, vilket alltid har varit väldigt stort och heligt i min värld... (När jag tänker efter nu, min nuvarande bästis, också från barndomen, men senare... hon tillhörde också en sån familj... ♥️)
 
Hur som... Min kompis var och hälsade på hemma hos mig (då var vi nog 7-8 år), Mamma och jag hade flyttat till en ny lägenhet i det stora, numera kända, 'betong-gettot' Tensta (Stockholm)... När min kompis skulle åka hem, följde jag henne till bussen... men när vi korsade gatan, så blev jag påkörd av en bil! Min kompis sprang upp till Mamma (det här har jag naturligtvis fått mig berättat, för jag var medvetslös...), Mamma hoppade i sina stövlar (såna med dragkedja på sidan, utan att knäppa dem... 😔) och sprang ner... 
 
Efter den händelsen minns jag inte min kompis mer...?! Jag tror att hon och hennes familj flyttade, för vi skildes åt... Vi har stött på varandra vid två tillfällen, i vuxen ålder, men det är nu 30 år sedan...
 
Helt plötsligt ser jag en gammal förfrågan på Facebook, jag satt och rensade och konstigt nog kollade jag upp hennes meddelande, alla de andra bara raderade jag... hon hade inte samma användarnamn heller, som sitt verkliga namn, så den kopplingen kunde jag ju inte se genast... Men nu har vi pratat/chattat och ska ses framöver! ♥️ Det känns fantastiskt spännande! Att få höra hennes historia och också känna hur vi kan vara vänner idag...
Bara det här meddelandet gör mig lite... hm, nja, både glad, men också lite rädd...?! Hur kan jag ha varit det, utan att veta...?! Tänk, hur livet går... ♥️
 
Kom på mig själv, ville berätta för Mamma, att jag hade fått kontakt med min kompis igen...!! Hon minns henne ju säkert, mycket för just den här olyckan... jaja, hon vet säkert redan... ♥️
Kvällen igår blev inte som jag planerat, fick hoppa över yogan, det var ett par som ville se huset igen, så de och mäklaren kom... Jag fick ju 'styla' till huset lite igen, nja, inte mycket och helt som vid visningarna, men plocka undan och så... men de verkar intresserade! 👍🏻 Inga bud ännu dock...
 
Tog på min mask innan jag skulle sova...!! 😱 Ser ut som han Hannibal Hector, hette han så?! I 'När lammen tystnar'... huuuu!!
 
Well, well... Har en del att göra på förmiddagen, sen är jag bjuden på fika hos en hundkompis i eftermiddag... vi är blivande grannar!! Mycket är tack vare henne som vi kom just dit, vårt nya bostadsområde! ♥️ Ja, livet är förunderligt...
 
Hej och kram!
♥️♥️♥️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0