'Tage tar ton'...

Hej där!
Lilltjejen var på MAX och köpte varsin haloumiburgare till middag... hm, helt ok, även om magen inte riktigt tyckte det... 😩 ...jaja...
Plockade upp min Kompis, vi skulle till Gamla Linköping...
Vi började med härlig fika i kvällssolen, på Ragnar Dahlbergs Kafé! ❤ Sååå mysigt! Yes, jag unnade mig en Milanopinne... 🤤
Sen vidare till utomhus-teatern...
...och revyn 'Tage tar ton', ja, efter Hasse&Tages musik och texter... Jo, Tage Danielsson är ju från Linköping, you know! Nja, lite mossigt 😳, kan jag tycka, och lite för politiskt, för min smak, men visst, en del är riktigt roligt... Och visst minns man en hel del fin musik som sjöngs av Monica Zetterlund bl a... Deras musikal 'Spader Madam' kommer jag mycket väl ihåg, när den gick på tv... 
Men något som väcktes till minne av introlåten, var det här!! Min absoluta favorit-advents-kalender!! Tidiga minnen! 1969 står det, jag var alltså bara sex år... Den måste jag se igen!
Puss, puss!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0