Små steg framåt...

Hallå...
...tidig lunch, var sugen! Gårdagens thaiwok med kyckling...
 
"Sås"/marinad
Olivolja
soya (tamari)
sambal oelek
riven ingefära
pressad vitlök
citrongräs
lime
honung
salt
Blanda till en god blandning! Marinera kycklingen med det, i några timmar!
Stek grönsaker, sen kycklingen, blanda, häll på mer av såsen! 
MUMS!
Stod och strök strax efter sju imorse, nu har jag lagat en knapp...
...(Min lilla 'nålbok'! Den gjorde jag i 'syslöjden' någon gång i grundskolan, håller än! 👍🏻)...
 
...annars gör jag inte 'många knop'...! Segt idag... men har dammsugning kvar, innan 'passet' är över...!
 
Wilma 'säger till' när hon tycker det är dags för en tuggpinne...! Hm, njo... så nu har de tuggat 'pinne'... ☺️
Höres! 💙
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0