Hund-sjukvård...

Hej där!
 
Blev inget jobb idag, så mamma och jag drog till stan! Nja, vi hade lite ärenden...
Köpte ett doftljus med härliga färger... ja, det är ett och samma ljus som skiftar i färg hela tiden, häftigt!
Efter lite lunch, så gick vi en promenad... Inte jätte lång, Wania verkar fortfarande lite hängig och Wilma...? Nja, jag vet inte riktigt hur hon mår (med sin förmodade ögoninfektion...), för hon släpar efter hela tiden... suck... Väl hemma igen så blev det lite hälso-/sjukvård! Haha, ja, det är ju tur att man är utbildad undersköterska, va, VA?!! Hihi! Ja, ni ser ju min lilla medicinhörna... det är bedrövligt, och här är faktiskt inte Wilmas stående kiss-medicin med, så ja, ni förstår att jag har att göra... jaja... Nu blir det nog lugnt ett tag, en liten eftermiddags"nap"... ja, för hundarna, menar jag... jag?! Jo, om du säger det så...?!
Höres!
Karin Boman
2015-01-29 @ 14:55:33
URL: http://karin.baltimores.se

Jättefina ljuslyktor!

Ja och jo... man känner ju igen en del av de där sakerna i din 'medicinhörna' *skratt* Den där gul-vita flaskan som innehåller örontvätt har jag använt till en av mina katter och den tål jag inte lukten av längre. Jag bävar för om jag måste använda den igen...

Men du, vad är det för glasögon som ligger där? Är det Wilmas eller...? ;)

Tänkte på en sak ang. Wilmas ögon... Du vet mopsar har ju känsliga ögon, det är liksom deras akilleshäl och ibland när det är blåsigt ute så har det blåst in små, små partiklar i Kaspers ögon som gjort att han fått problem med ögat då de repar hinnan liksom. Jag har lärt mig att förebygga detta genom att lägga i en droppe Silk Eye i varje öga när det blåser ute. Silk Eye lägger sig som en skyddande hinna över ögat och man kan köpa det hos vetten eller på apoteket. Bara ett litet tips, för det blir dyrt för en själv och jobbigt för hunden att behöva åka till vetten varje gång...

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0