Apelsin-pasta!

Hej igen!
 
Jobbet avklarat och jag... ja, jag är dödstrött! Jag fattar inte, tre timmars jobb och jag är helt färdig?!! Jaja...
Kladdkakan blev verkligen en kladdig kaka! Alltså, en sån kaka ska ju helst kylas och bli lite stadig innan man äter den... jaja, de åt och sa att den var helt perfekt! Snälla föräldrar! Apelsingrädden var "pricken över i:et"!!
Apelsinpasta är jätte lätt att göra, mixa en hel apelsin (tvättad), ja, hela med skal och allt (man delar den bara i lite mindre bitar och skär bort eventuella "kvistar" i ändarna) tillsammans med 3 dl florsocker, KLART!
 
Första gången jag åt det hade jag det i Ris a´la Maltan, supergott! Men att blanda i grädden, eller i lite yoghurt, eller bara ringla lite av den som den är över lite vaniljglass! Superfräscht! Det är Leila´s recept... Prova!
 
Tjejerna åkte och köpte kinamat... skönt, då blir jag "bjuden" ikväll, behöver inte laga middag!
 
Skön Valborg på er!
Ps. Ni har väl inte missat att den här "Gubben" fyller 68 år idag?!! Hurra, hurra! Ds.
 
Mors!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0