Överraskning!

Hej på er!

Jo, jag har födelsedag i helgen... och igår fick jag en överrraskning av min man... Vi har ju gått på kvarterskrogen Lazlo´s på mina födelsedagar... vad är det, fem år i rad, tror jag... hela familjen + pojkvänner och flickvänner... Det har varit en superpresent, underbart trevligt! Men nu fick jag en annan, fick veta det i förskott... NI får veta... så småningom...!

Idag lördag... jag har tvättat bilarna (ojdå!)...

...så nu är Blixten ren och glänsande röd! Jodå, mannens också...

Sen har jag sopat hela carporten och köpt lite nya blommor i mina krukor!

Igår var det fredag... ja, jag dukade även denna fredag! I gult och ljusgrönt, VÅRENs färger!

Denna fredag blev det lite tapas-betonad mat! Ja, lite av varje alltså, eller "plock" helt enkelt...

...bakad potatis med basilikasmör...

...skinka, salami och ost...

...grönsaker och frukt... till det också lite bröd (första bilden), hårt "snacks" och nötter...

Efterrätten blev en "vanlig" vaniljglass med jordgubbar och mörk choklad!

Igår, när vi var och handlade, blev jag gratulerad (i förskott!) av mamma; kort med en massa trisslotter och blommor! Tack, snälla! (Liten vinst, som ger en ny chans på miljonerna...!)

Idag tog vi fika på altanen... i solen... ja, idag var riktigt varmt! Wilma fick en vindruva, då Wania var "frånvarande", men hon spottade ut den, så den fick ligga tills Wania vart "närvarande" igen...

...men hon föredrog kaffe...! Knasiga hund...

När vi jobbat färdigt för idag, åkte vi in till stan och åt mat... Hittade ett nytt ställe som var förvånansvärt fräscht och gott... thai-food...

Nu har vi tagit lördag och Wania och jag gosade lite... hm... det gick kanske lite "över-styr"...!

Skojade bara! Vi är, och förblir för alltid, bästa vänner!

Höres!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0