Mellantisdag...

Halloj! Har varit på stan en stund med min mamma. Min mamma beställde sin 70-årspresent från sig själv... en dator! Så snart kan vi maila till varandra! Och hon kan läsa min blogg! Hon har längtat länge efter en dator och jag förstår henne... det är svårt att vara utan... man blir beroende... Sen tittade vi i alla klädaffärer, på rean... men usch, det var bara "skit" tyckte jag... hittade ingenting... Jo, jag köpte en morgonrock på Hemtex till min äldsta dotter. Köpte tre stycken i julklapp till de andra ungdomarna, men dottern hade redan en, men den här var bättre... så nu passar hon ihop med pojkvännen! Han har brun...

Bra pris och jätte gosig! Sonen och sambon var de som fick varsin också... svart och röd...

Jahaja... annars då...? Ja... var ute idag med hundarna, morgonpromenaden, och de fick springa lösa nästan hela tiden! Jag är inte så rädd att släppa dem nu, de är ganska duktiga på att hålla sig till mig... så länge det inte dyker upp ett rådjur eller en hare förstås, då skulle de nog sticka... Men idag stötte vi inte på några hinder, det var jätte trevligt! Vi sprang i skogen och busade! De fick leta godis under trästammar och uppe på "berg",  jag tror att de tyckte det var roligt! Det tyckte jag... man känner sig nöjd efter en så´n promenad... När vi kom hem fick de vila med varsin tuggpinne... sen drog jag till stan...

Nu är det kväll igen... vad tiden går... och imorgon är det Nyårsafton! (Sista fikan på stan idag!) Vi har inte ens planerat någon särskild mat ännu, kanske åker vi och handlar något gott imorgon... Mammas stackars hund Rosie lider redan av alla smällare! Hon är jätte rädd... Mina hundar har inte visat någonting ännu... Det är tråkigt med alla smällare, så onödigt... Fyrverkerier kan man väl förstå lite grann, men smällare... nej, det har jag inte den minsta förståelse för... men alla tänker inte som jag, det är synd...!

Ha en bra kväll, nu ska vi nog snart äta middag! Hörs!





Bettan
2008-12-30 @ 22:35:29
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Hej!

Ville bara titta in och se hur du har det.

Tuff mamma du har, sådant gillar jag.

Min svärmor var åt det hållet, började på gym vid 70 och pluggade språk efter språk.

Du verkar ha haft en bra dag!

Gott Nytt År önskar jag Dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0