Tips! 💡

Hej igen!
(null)
Gjorde en kaffe2 och kom pĂ„ en sak jag ville dela med er! Jo, jag tycker det Ă€r kul att lĂ€sa om tips&tricks, sĂ„nt som kanske gör livet lite enklare eller bara blir ett AHA...!
(null)
Kaffefilter! Mm, man köper ju förstĂ„s den storlek som passar i ens kaffe’bryggare’, meen... har nog alltid upplevt (men trodde vĂ€l det skulle vara sĂ„?!), att filtret inte vill passa sĂ„ bra, man fĂ„r liksom trycka till det och Ă€ndĂ„ ibland sĂ„ böjer det sig nĂ€r vattnet rinner till! Meen... de tvĂ„ perforerade kanterna ska tydligen vikas, dĂ„ blir mĂ„ttet pĂ„ filtret det det ska vara och passar perfekt! Jag hade ingen aaning! 😬
(null)
En annan sak jag lĂ€rde mig för nĂ„gra Ă„r sedan, var att det finns ett ’stopp’ i Ă€ndarna pĂ„ folie-/plastfilmsförpackningarna, som man trycker in och det gör att rullen hĂ„lls fast i paketet nĂ€r man ska dra ut folien! Jag hade iingen aning! 😬

Hehe, nja, det hĂ€r Ă€r kanske inga nyheter för er, men bra att veta ju!
(null)
Hej, mors!





Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet pÄ en, nu liite Àldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0