Mygg 🩟...

Godmorgon!
(null)
Min frukost igĂ„r, efter promenad... mm, det smakar Ă€nnu godare efter promenaden! ♄ De ’smÄ’ mackorna kom till dĂ€rför att brödet gĂ„tt sönder, njo, glutenfritt Ă€r lite skört... 

Men ett minne dök upp i huvudet; sandwishes! NĂ€r jag var liten (under 10...), sĂ„ bodde Mamma♄ (och jag) ihop med en italienare... Han hade tvĂ„ pizzerior inne i stĂĄn (stockholm) och hade nog rĂ€tt gott om pengar, jo... Varje söndag gick vi och Ă„t middag pĂ„ en lokal restaurang, som pĂ„ den tiden var ganska â€™fin’ Ă€ndĂ„... Jag bestĂ€llde ofta sandwishes till förrĂ€tt, tre smĂ„ bröd med bl a gravad lax pĂ„, och kyparen hĂ€vdade vid nĂ„got tillfĂ€lle att -barn Ă€ter inte lax!  -Jo, det hĂ€r barnet gör det! sa Mamma♄, som kunde vara ganska vass... 😳 ...hehe, jo, jag Ă€lskade lax och matjesill... Jag fick ofta smĂ„pengar och gick ut i ’vestibulen’ och spelade pĂ„ den ’enarmade banditen’...! Jo, ibland hade jag tur och vann en nĂ€ve enkronor! 💰 Ja, det finns mĂ„nga minnen att plocka av i mitt huvud... đŸ€Ż ...fast det hĂ€r minnet fick mig faktiskt att le!
(null)
Hörni, tiden gĂ„r fort nu! ’Allting’ hĂ€nder liksom pĂ„ en gĂ„ng... och plötsligt blir man ju ocksĂ„ pĂ„mind om vad sommaren innebĂ€r; MYGGJÄVLAR! đŸŠŸđŸŠŸđŸŠŸ Nja, alltsĂ„, jag har hur mĂ„nga ’bett’ som helst just nu, mĂ„ste köpa pĂ„ mig allergitabletter...
(null)
Vi glömde hissa flaggan igÄr, men...
(null)
...mannen fortsatte slipa och oljade sen in den ena altanen... jag spolade och torkade av möbler... usch, tungt för min kropp...
(null)
Idag Ă„ker vi hem till Linköping igen, det Ă€r middagar och skolavslutning den hĂ€r veckan för mannen... och jag? Nja, jag fortsĂ€tter vĂ€l att spela BINGO, nu har jag TVÅ spelplaner! 😅

Kram pÄ er, hörs senare!
♄














Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet pÄ en, nu liite Àldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0