10 blev 5...

Hallå, hallå!
Kände imorse att ryggen var något bättre, kroppen kändes inte så stel längre... gick en promenad efter min ’äggakaffe’, ner till hästarna... mm, riktigt skönt faktiskt! När jag kom hem åt jag ’frunch’, ägg, lax och grönsaker! 
 
Hängde upp min fina bricka som en tavla! 💙 Den är såå söt! Tack, min vän! 🙏🏻
 Efter jag ätit och plockat lite, bestämde jag mig för att göra en tripp till stán! Jag har varit såå godissugen lääänge och tänkte att jag skulle unna mig tio bitar godis, om jag promenerade/cyklade t/r till stán då! Bra ’deal’, tyckte jag! 👍🏻 Sen ville jag ha lite höstiga blommor på köksbordet och det brukar de ju sälja på torget...
 
Köpte mina tio bitar och en liten kaffe och satte mig på torget... tittade på människor... såå skönt att sitta i solen, ingen tid att passa, inga ’måsten’, bara vara... Efter fem bitar godis (mums!) kom ett äldre par och gick förbi, typ i 65-70-årsåldern... båda var överviktiga och såg allmänt ’risiga’ ut... 😳 Hm, plötsligt var mitt sockersug stillat... min fasa är att bli sjuklig av något som jag själv åstadkommit, t ex många kilo för mycket, så att kroppen inte ’orkar med’... jag slängde resterande godis i papperskorgen! 
Jag vill verkligen göra vad jag kan för att behålla hälsan, trots att jag blir äldre! Jag är inte konsekvent i mitt hälsotänk, långt ifrån, men jag försöker i alla fall ALLTID återgå till något bättre, efter mina ’dippar’... såå, fem bitar godis, javisst, men i alla fall bättre än tio...! 🙂 För den här gången... Och jag har motionerat dessutom, både promenerat och cyklat, så i bästa fall har jag redan ’jobbat bort’ det där ’extra’...
Några blommor på torget hade de inte idag, men nere i blomsteraffären hade de utförsäljning på allt, 50%... så en fin höstblomma blev det! 
Hörni, ha det, gör vad ni kan för att må bra, vi alla tjänar på det!
🍁🍁🍁
Kram i massor!
Jaana
2020-09-30 @ 15:52:44

......👟👟
Jag tar promenader😉👍
Till helgen unnar jag mig Godis😘
Ett glas vin till god mat!

Helgen är alltså FRI att unna sig gottis!

Annars skulle livet bli tråkigt 🙃🙂🙃🙂

Fin blomma😍🍃
Kramiz🥰




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0