Ont i tand...

Ja, hej på er!
 
Har inte hört av mig på några dagar... avslutade ju min ena filt härom dagen, efter det gick liksom ’luften ur mig’, har inte virkat en maska sen dess... har suttit med Wordfeud typ nu i två dagar, inte gjort mycket annat... hm, nja, har fått ’känningar’ i en tand också, det kanske är det som ger den ’dåliga stämningen’... det är inte ren tandvärk ännu, men den ömmar vid varmt och kallt i munnen och då kan det värka en stund... 🤕 ...suck... som tur är har jag en inplanerad tid hos tandhygienisten här fram i augusti, så... håll tummarna för att det i alla fall inte blir värre tills dess!
Inga bilder har jag att visa heller, f’låt... men vi var ner och handlade igår och nu har vi ställt om för lchf igen! Nja, både mannen och jag känner väl att vi ätit lite fel... under för lång tid... igen... Så igår grillade vi kyckling och till det gjorde jag en god auberginegratäng (älskar aubergine, varför äter vi det så sällan?!) och så lite grönsallad, såå gott! Till kvällen blev det en kopp te, lite (osaltade) nötter och ett äpple... en helt ok matdag! 👍🏻
 Haha, jo... jag börjar om titt som tätt, jag veet, men hellre det, än aldrig, eller hur?!
 
Eventuellt ett fikabesök hos min ’bloggis’ den här veckan, sen åker vi hem till Linköping över en natt... hoppas jag får träffa mitt lurviga lilla ’barnbarn’ då också! ♥️ Lilltjejen hänger med till Linköping, men nästa vecka, då ska vi på en övernattning på annat ställe, hon och jag, bland vilddjuren!! Wow, återkommer om det! Jo, man får ’suga’ på de sista semesterdagarna nu, sen tillbaka till vardagen... hm, har redan jobbat ’natten’, både med de äldre och de små barnen, men tyvärr också med arbetskamrater med tråkig attityd... 😒 ...nej, jag jobbar inte där längre, gick därifrån direkt... 🤪
 
Hörni, idag ska bli en regntung dag... vad hittar du på? ♥️ Kanske tar jag fram min virkning igen...
 
Kram och puss!
♥️❤️♥️
Anonym
2020-07-28 @ 10:09:46

Ont i tand är jobbigt, hade likadant vid påsk , men de hittade inget fel! Igår färgade jag garn och ull med en vän och det var en fin dag med sol och lagom varmt. Idag lite svalare. Ska sticka och knyppla lite inför en workshop och sen en loppistur. Sista semesterveckan nu!

Anonym
2020-07-28 @ 10:10:50

Helena L skrev kommentaren ovan 😉




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0