Tråkigt... ☹️

Hej, mina trogna vänner! 😳
 
Nja, jag vet att bloggen är lite eftersatt och inte innehåller särskilt upplyftande inlägg, men... vad ska jag skylla på?! Ja, kanske att mycket av min tid och ork idag går åt till att jobba, det är nog den största anledningen... förstås... Men håll ut, jag kommer inte avsluta bloggen, jag fortsätter som förut och jag tänker, tids nog blir det kanske mindre tråkigt här... 😍
Började min dag vid halv fem imorse... Strax efter sex skulle jag knalla iväg till bussen, men kolla så fint! Underbart med ljuset som stiger över staden! ♥️
Och sen åka buss då! Jag gillar att åka buss faktiskt, här i Linköping i alla fall! Det är fina bussar och relativt lugnt och tomt just när jag åker... man får en liten stund att bara sitta och ’filosofera’... Min tur tar knappt tjugo minuter och hållplatserna är rätt nära hemifrån och vid jobbet... Det är skönt att slippa tänka på bilen och parkering också! Jag åker buss alla dagar utom min ’öppningsdag’, som egentligen inte är riktig öppning heller, jag börjar 06.30 (vi öppnar 06.00)... Men oftast har jag något inplanerat den dagen, eftersom jag slutar tidigt, och då är det praktiskt med bil!
När jag äter frukost så tidigt som idag, så är jag rätt hungrig framåt lunch! Hade rast precis innan och tog en kopp te och ett päron... sen blev det korvstroganoff och ris från skolan... njae, ingen höjdare... 🤭 Annars har jag bestämt att äta jobbets mat i fortsättningen, skippa matlådor... Det är ett jobbigt ’moment’ att komma ihåg att göra, och sen är jag inte sugen på den maten...! Nej, inte ens min egen (eller mannens...) mat...!! 😧 Det går lättare att äta barnens mat och på ett sätt är det också enklare, det är alltid en nonstop-karusell annars... -Vad äter du?! x 100... typ... 😬 Haha! 
Öh...?! Jo, det här går ner!! Var så sugen... handlade lite på Coop och då blev det en vanilj-semla också... mumsigt!
Jaja... vad gäller livsplanen och mina sunda matvanor, så har jag ju lite halkat i diket, men vet ni... det får vara så ett tag, det gör inget! Jag måste ju äta...! Men det andra försöker jag hålla, så gott det går! Ikväll blir det YOGA, lite mjukare yoga än i tisdags, den var rätt tuff den! Men först nu, lite vila...
☀️☀️☀️
Härligt (men blåsigt!) vårväder! Kram på er, alla!
☀️☀️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0