Årskrönika, Del 1...

Hallå igen!
 
Jo, läste just en annans Årskrönika och tänkte ja, just det! Brukar ju göra en varje år, men... nja, först kände jag att jag inte ville, skitår, som sagt... men jag ångrade mig! Så... vill du inte uppleva mitt skitår, så fortsätt inte läsa... för er andra, håll till godo!
Började året med Tällberg och sedan en envis förkylning, hostade så illa så jag fick sova vissa nätter på soffan, sittandes... Mammas sjukhusbesök var rätt många, det var 'operationer', undersökningar och behandlingar, och de gånger framöver där hon svimmade och ramlade... På ett av våra besök på MAXI, så hittade jag henne avsvimmad på en soffa... 😔 Efter det var MAXI kopplat med ångest och oro för min del... Maia bodde hos oss till och från, men hon rättade in sig bra i familjen, hon är ju så lättsam! ♥️ Fick njuta en helg med min barndoms-bästis, bl a var vi på Nettans Hud och Spá, satt och pratade i timmar, både i bubbelbadet, men också vid det lilla uppdukade bordet med champange, ost och kex...! ♥️ Såå mysigt, njöt varje sekund! Vi hann även bio och ett antal öl... ☺️ Denna månad bjöd även Mammas 78:e födelsedag, hennes sista... Hon fick blommor, whiskeyost och prinsess-semlor...?! Ingen hit, semlorna alltså...
Hade börjat läsa min bokserie om Isfolket igen... 'Bettade' på Tradera och lyckades göra min samling komplett med de sista fem... Mamma fortsatte sina besök på sjukhuset, men även tandläkaren, då hon slagit sönder sin protes vid ett fall (i oktober 2016...) och höll på med en ny... Jag sökte som 'kontaktperson' för en människa 'i behov' och blev så småningom anställd... Wania levde rövare, tidiga morgnar blev bara tidigare och tidigare och hon var en 'pain in the ass' mest hela tiden...
Mamma fick ett larm installerat, från Hemtjänsten, då hon svimmat och ramlat flera gånger hemma, ofta nattetid... Maia kom till oss då och då, när Mamma var svag eller då hon ramlat i duschen (på sjukhuset, efter en operation...) och gjort illa knät... Jag köpte fikabröd med hem till henne, så vi kunde fortsätta vår 'fika-tradition'... Wilma fyllde 11 år och jag gick till min älskade kör, som var mitt 'andningshål'... hostade tyvärr fortfarande, vilket ibland var svårt på min tisdags-sång...
Var på ett besök i Norrköping hos min stora tjej, vi var till biblioteket och fyndade 'gamla' böcker, ja, de sålde ut dem! Finfina! Jag tog beslutet att avsluta bakningen på sjukhuset, kändes mest jobbigt att gå dit... Istället påbörjade jag mitt jobb som 'kontaktperson', det kändes bra, vi 'klickade' från första mötet! ♥️ Wanias 'terror' blev allt värre, mitt i natten, MAT!! Och Wilmas 'kisseri' blev också svårare, kissade på sig flera gånger varje dag och jag fick duscha henne, tvätta filtar/lakan och sanera soffan... En ljuspunkt denna månad, var att jag fick vara med och spela in en reklamfilm för min älskade kör, JOYVOICE, sååå roligt!
Vi njöt Landet så mycket vi kunde, många långhelger... Vädret var varmt och fint och besöken på glassaffären i Söderköping var många!! Min kör hade Allsång på flera ställen i Linköping, kuligt! En dag satt Mamma hundvakt och lilltjejen och jag åkte till stora tjejen&sambon i Norrköping och hjälpte dem att flytta! Wania fortsatte sin 'crusade' och välte en stor glascylinder ned i min trappa hemma...!! Miljoner glasbitar, sten, jord och vatten... Vi åkte en helg till Göteborg med alla barn plus respektive, hundarna fick bo på hotell... Det blev lyckade dagar! ♥️ En annan dag var jag med stora tjejen hos tandläkaren, hon opererade bort en elak visdomstand, min modiga tjej!
Maia mycket hos mig, hon blev mer och mer 'min', mina egna två 'steg åt sidan', förmodligen kände de Maias sorg... Ssk:n var mitt uppe i en laktosintolerant-utredning och jag gjorde en del för att hjälpa henne... Men när vi hade en vin- och biokväll, vi två, som jag fått i födelsedagspresent av henne, så struntade vi nog i både laktos och annat...! Mysigt var det! ♥️ Vi gjorde en flaschmobb (hur fanken stavas det...?!!) vid Vätterrundans målgång i Motala, med min älskade kör, JOYVOICE! Häftigt, men alltför kort! Jag tackade för mig på sjukhuset och bakningen, kändes helt rätt! Wania tuggade padda på Landet, inte bara en gång, och blev dålig, skummig i hela munnen!! Men hon överlevde... Frågan var hur jag skulle överleva hennes alltmer intensiva nätter, mat vid 01-02, och efter någon timme ville hon ha igen...! Mamma fick äntligen sin nya tandprotes, efter att ha varit utan tänder i mer än ett halvår!! Jag tror bilden ovan är från sista gången vi fikade tillsammans på MAXI...
 
 Åh, hörni, känner mig redan helt utmattad... 😔 ...och det här är bara en del av allt...
 
♥️♥️♥️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0