Here we go again... 😔

Hej...
Imorse pÄ vÄr promenad, som inte blev lÄng alls, hoppade Wania pÄ tre ben! Hon har hÄllit pÄ med ena baktassen nÄgra dagar, slickat mellan tÄrna/trampdynorna, som en tok! Hon har gjort sÄ förr, typ som att hon har klÄda (eksem eller svamp...?), men det brukar ge sig... Men nu har hon hÄllit pÄ i tre dagar sÀkert! Jag har försökt att kolla foten, men nu vet hon vad jag försöker göra, sÄ nu blir hon jÀtte arg pÄ mig! Men det jag hann se imorse, nÀr jag först överrumplade henne, var egentligen ingenting... Möjligen att det var nÄgot lite hÄrt pÄ ett stÀlle pÄ ena trampdynan...? Men ingen svullnad eller blod... I början pÄ veckan trampade hon pÄ en liten vass plastbit, som satte sig fast mellan trampdynorna, men den kunde mannen lÀtt pilla loss... Men kanske att nÄgot Àr kvar eller att det blev ett litet sÄr...? Suck, ja...
 
Tid hos veterinĂ€ren Ă€r i alla fall bokad, till tisdag, men de rĂ„dde mig att ha tratt pĂ„ sĂ„ hon inte kan förvĂ€rra 'skadan'... Hm, jag tĂ€nkte just hĂ€romdagen, att det var lĂ€nge sedan vi var hos veterinĂ€ren...?! Dumt av mig att tĂ€nka sĂ„... 😏 Suck...
Nu Ă€r vi ute pĂ„ Landet i alla fall... Och nĂ€r vi kommer hit, sĂ„ har Eon varit hĂ€r och kapat tre trĂ€d, och lagt dem precis pĂ„ vĂ„r infart! Hm, njo, mannen 'rĂ„kade' berĂ€tta det för mig imorse, jag hade ingen aning... Det var nĂ€mligen risk för att det ena trĂ€det skulle gĂ„ av i en eventuell storm, och falla över elledningen... Mannen ringde i mĂ„ndags och de var dĂ€r 'pĂ„ stört'! Vilken service! Nu har mannen jobb hela helgen... â˜ș Hihi...
 
Ojoj, trött! Jo, inte nog med att det Àr tungt i vanliga fall att packa ur bilen och bÀra in, nu fick jag dessutom gÄ genom 'olÀndiga terrÀngen'... suck...
 
Lite vin till maten ikvÀll dÄ, sÄ somnar jag nog skönt till 'natta'...
đŸâ˜€ïžđŸ’› SkĂ„l pĂ„ er! đŸ’›â˜€ïžđŸ



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet pÄ en, nu liite Àldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0