HEMMA!

Hej på er!
 
Början på slutet, kan man väl säga... ja, det är nu sista semesterveckan för oss (vecka 5...)! Men vi har haft en fantastisk semester! Åh, vad Landet har gett oss mycket! Sen att vädret har varit kanonfint nästan hela tiden, helt underbart!
 
Jag har så många bilder jag vill visa, men... jaja, ni får se ett "axplock"...!
Stormlyktor, som jag fyndade på Maxi! Helt superperfekta, med led-lampor! Otroligt effektfullt på kvällen!
Vi hade min barndomsvän och hennes man hos oss och skulle bl a ut i skogen och leta svamp... Nja, det här var den första vi hittade, en "huggis"!! Blä!
Och tyvärr blev det inte mer än två små kantareller...
Innan de lämnade oss, var vi ner till "Gryts Varv" och åt god lunch på bryggan! SÅ underbart med sol, vind och vatten!!
Nästa kväll provade mannen och jag de lokala kräftorna! Ojoj, nog de godaste jag någonsin ätit! Blir bra till den framtida kräftskivan!! Jo, Wania gillade också...!
Hm ja, lite god dricka...
Vi var i skogen och plockade blåbär, rätt stora och fina på några ställen... Men SÅ MYCKET MYGG!!! Jag dööör! Men vi fick ihop till några tallrikar med mjölk...
Vi har otroligt mycket trollsländor och fjärilar i vår lilla glänta! De här Blåvingarna är mycket sällskapliga...
När jag läser mina böcker, så går mannen med lurar på och lyssnar på sina böcker och samtidigt så pysslar han lite med sin nya hobby...! Den här fina "baljan" byggde han för mina små dvärsyrénbuskar!
Han tjärade "änd-trä´t", så nu luktar det gott också!
Åkt båt har vi gjort! Skönt när det är så otroligt varmt, lite "havsbris"!
Annars går det bra att svalka sig i vattenspridaren också! Eller poolen... jo, "vattna hundarna" har vi fått göra flera gånger om dagen...
Wania går i landen och äter vad hon kan... men vad är detta...?!!
Men mest sitter vi i solen (och skuggan!) och läser och tar det lugnt...
...och vatten går det åt en del! Puh!
En liten kul krabat som gick över vår trädgård...?!! Mannen la tumstocken bredvid för att det skulle synas hur stor den verkligen var!! Urtidsdjur...?!!
Ibland håller även jag mig i skuggan...!
Glass är gott i värmen! Här tog vi en kvällspromenad utefter viken bort till Grännäs Camping...
Iskaffe är också "smarrigt"!
Badat har vi gjort! Nere vid vår fina badbrygga!
Nu i helgen kom våra kära grannar ut! De hade bl a med sig grekiska öl!! Åh, min favorit!!
Avslutar den här gången med en fin kvällsbild! Vi hade varit med båten bort till campingen och ätit på deras mysiga uterestaurang! Vår yngsta dotter var med! Mysigt, mysigt! Perfekt båtkväll!
 
Ha det, hörni, tills vi hörs nästa gång!
Glöm inte dricka i värmen!
Pöss!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0