Bästa Dagen! 😍

Godmorgon!
Hur mår ni? Mm, kaffet är gott... Det har regnat hela natten, somnade igår kväll till droppandet utanför... rätt mysigt också... ibland... tände en liten brasa nu på morgonen, bara för att mota bort ’råheten’ som blir... aaah...
 Satt med min ’minipläd’ igår, hm, det blir lite tråkigt att virka likalikalika hela tiden, det är därför det är roligare med mindre projekt... jaja, fint blir det (förutom ett större ’hål’ i början i vänster nederkant... 😩)... nu ser ni kanske tydligare själva skiftningen i färg? 💛 Kommer bli så fint till min gråa läsfåtölj hemma i stán!
 
Lyssnade på mer Sommarprat medans jag virkade, igår blev det bl a Sofia Wistam... njo, nja, det var intressant, men kanske inte att det ’bet’, som vissa andra historier... det hänger mycket på hur personen berättar, vilken röst de har och vilken inlevelse... Sofia är lite ’intensiv’, för min smak... 😯 En annan, betydligt, betydligt lugnare röst, hade Betlehem Isaak, dotter till fängslade Dawit Isaak, han sitter i eritreanskt fängelse sen 2001, som en ’förrädare’ gentemot deras regering... Mycket tragisk och sorglig historia, förstås, en tung börda för en dotter att bära... ♥️
Idag kommer vår dotter, vår stora flicka! 💚 Vi ska ’göda’ henne med nybakat bröd, grillad oxfilé och godis! Hehe... sen ska jag lära henne virka, har lovat att visa hur man gör en disktrasa! Myyysigt!
 
Ha en härlig dag, hörni, kanske hörs vi senare!
💚❤️💚❤️💚



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0