Tacksam... ♥️

Godmorgon!
Ja, hej! 💛 En kompis kommenterade ett av mina inlägg härom dagen, att jag hade ett så skönt och bekvämt liv! 🧡 Jo, jag trivs! 💙 Jag njuter! ♥️ Jag är såå tacksam, det är jag, fast jag kanske inte alltid låter så... 💚
 
Men mitt mål är ändå att hitta en balans mellan min fria tid och ett jobb! Ett jobb som jag tycker det är roligt att gå till, där jag har jobbarkompisar jag trivs att vara med, där jag känner att jag gör nytta, behövs och räknas med... jag vet, jag har dragit den här storyn förut, men bara så ni förstår... Det är en skön känsla att jobba, göra ’rätt för sig’ och tjäna lite ’egna’ pengar... att man har en annan frihet att ’unna’ sig saker som kostar... Men min fria tid är också värt mycket för mig och jag har insett att jag inte vill jobba full tid, mina (ca) tio sista arbets-år vill jag inte ’slita ut mig’ på ett heltidsjobb, för då orkar jag inte njuta min fritid... nej, det är det inte värt, jag försakar hellre lite pengar i lönekuvertet... 
 
Läste en artikel på sjukhuset i onsdags, när jag väntade på min vän... Den handlade om en kvinna i min ålder, hon var lärare, hade fyra barn och man, hus och ’hela kitet’, och hon ’gick in i väggen’...! Hon var sjukskriven i ett år och ville sedan inte gå tillbaka till sitt hektiska liv med ett yrkesarbetande, hon ville bli HEMMAFRU! 👍🏻 Hennes man var inte så positiv, tyckte inte de hade råd, hur skulle de klara sig på bara hans lön...?! Men hon började se över deras liv och införde små besparingar och restriktioner, t ex fick alla bara dricka 2 glas mjölk/dag och på det sparade de 6500:-/år, vilket motsvarade en veckas ledighet, en extra vecka semester!! Alla fick bara duscha 5 minuter/dag, 1 frisörbesök/pers/år, hon odlade egna grönsaker, gick på loppisar och second hand... jo, i slutänden kunde hon vara hemma! Mm, intressant... Det här kräver förstås att man är två, pengarna måste ju komma in någonstans ifrån, men mycket handlar om prioriteringar, så är det ju...
 
Och just nu har jag möjlighet att prioritera mig själv och det är jag oändligt tacksam för! ♥️ Varje dag! 🧡 
Be Good, Feel Strong! Feel Strong, Be Good!
♥️♥️♥️
Hörs senare, puss!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0