Eurovision Song Contest! 🇸🇪

Godmorgon!
När jag kliver upp här på morgonen, så börjar jag alltid med att titta ut... På baksidan har vi ju skogen och njo, på framsidan också... En morgon hade vi ett stort rådjur inne på tomten, innanför staketet, han stod så nära så jag först inte såg honom! En annan morgon såg jag svansen på en räv, han försvann runt hörnet... och en gång stod en hel klunga rådjur nere i gläntan...
🧡
Nu, imorse, såg jag en stor fågel stå vid vägkanten... en mycket större fågel än de vi normalt ser härikring... och den bara stod och såg sig vilset runt... Jag smög ut på altanen för att komma närmare, men den hörde mig nog, för strax därefter lyfte den... Jag tror att det kan ha varit en and (men den såg väldigt stor ut... gås...?!), en hona, hon lät som en and när hon flög iväg... och hon hade nog ’kört’ lite vilse för här uppe håller ju inte änderna till... Men svanar och häger ser vi ute på ängarna, de ska väl lägga ägg och få ungar nu! Ja, det är kul med djuren!
🧡
Annars idag...? Nja, inga planer direkt, förutom kvällens partaj hos grannen! Det börjar vid fem, så vi får se hur mycket vi hinner se av ’Eurovision’ sen... John Lundvik tror att han vinner...?! 😳 Ja, det vore ju häftigt! Jag har inte sett delfinalerna och vet inget om de andra bidragen... men jag hejar på Sverige, förstås! 🇸🇪
Ha en skön lördag, Bästa Dagen, jo, men visst är det...
 
💙💛💙💛💙💛
🧡💛🧡
💙



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0