Frukost, Fågelbord och Fridfull musik! ♥️

Godmorgon!
Vaknade strax efter sju, då började det reta i halsen... jo, konstigt nog så lugnar det ner sig när jag somnar på kvällen och natten är ändå rätt lugn... men det är väl när jag börjar röra på mig som det lossnar liksom...
Gick upp och fixade te och brasa... Mannen kom efter en stund, åt sin frukost och gick ut i skogen... Jag gjorde sen frukost, tycker den smakar bättre om man får vänta en stund... Mosade banan med några hallon, bra naturlig ’sylt’...
...till min laktosfria, naturella yoghurt...
...och bra flingor, om man vill köra glutenfritt! Jag gillar ofta inte bovete-smaken, men de här smakar bra faktiskt, typ som ’bran-flakes’... 
Min frukost ser ungefär likadan ut varje morgon, minus mackorna i veckan... och citronvatten istället för te när det är vardag... Det hårda brödet på helgerna är havreknäcke, inte helt glutenfritt, men i alla fall mindre vete/råg och mer havre (som egentligen är naturligt glutenfritt), det funkar... hård ost räknas som laktosfri, tror det har något med processen att göra...
 
Skulle vilja införa mina nyttiga gröna smoothisar igen, men jag är lite ’lat’... det kräver lite ’fix’ och sen ska mixern rengöras... 🤨 ...men jag borde, såg ju på mitt blodvärde vilken effekt, helt otroligt! Jaja...
 
Det här med mat är svårt när man jobbar, tycker jag, för det krävs ändå en del tid och planering... Min man har stått för det mesta av matlagningen på sistone, då han haft mer tid... men vi har så olika uppfattning om hur maten ska lagas och också vilken mat som ska ätas/är god... 😳 Jag vill ha ren mat, inte för mycket tillagat... han gillar stekt mat, gärna länge... han älskar lök, jag försöker undvika (bl a...) lök... jag önskar äta mer vegetariskt, han gillar kött... hm, nja, ni ser, en knepig ekvation...
Hörni, Bästa Dagen idag! 😍 Jag njuter av stillheten, spelar min lugna spámusik och observerar fågelbordet ☺️... ska läsa min bok sen... Brasan brinner och klockan tickar, så ögonlocken blir tyngre och tyngre, hihi... härliga lördag! ♥️
 
Kram på er!
♥️♥️♥️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0