Heliga stund... đŸ™đŸ»

(null)
Ja, hej pĂ„ er... avslutade natten med en riktigt dĂ„lig dröm... usch och fy! Mm, om ett av mina barn... och det finns vĂ€l inget som gör sĂ„ ont som att se sina barn mĂ„ dĂ„ligt... ♄ hu... 

LĂ€ste om Bianca Ingrosso igĂ„r och allt nĂ€that hon fĂ„r... HUR KAN MÄNNISKOR?! Och tydligen ska mĂ„nga vara MAMMOR, i kanske min Ă„lder?! VAA?! Vuxna mĂ€nniskor, med egna barn, som borde vĂ€rna om barnen! Jag blir sĂ„ otroligt ledsen över sĂ„nt... inte bara för att Bianca Ă€r en ’kĂ€ndis’ sĂ„klart, utan att folk kan behandla en annan mĂ€nniska sĂ„ illa... Jag kan tycka att ’kĂ€ndisar’ gör fel och beter sig ’svinigt’, jodĂ„, men mina Ă„sikter fĂ„r jag behĂ„lla hos mig... 
SnĂ€lla, SNÄLLA MĂ€nniskor, ta hand om varandra! đŸ™đŸ»
(null)
Min middag igĂ„r, plus sparris och nĂ„gra skivor bacon... AlltsĂ„, det Ă€r inga ’traditionella’ rĂ€tter jag Ă€ter och vissa saker kanske inte ’passar ihop’, men vet ni, jag Ă€ter den mat jag tror Ă€r bra för mig och min kropp, och det jag Ă€r sugen pĂ„ just dĂ„... mycket fĂ€rg och ’grönt’, fett och protein, lite mejerier, helst inget bröd alls, men om, sĂ„ vĂ€ljer jag ett par skivor hĂ„rt glutenfritt bröd... vĂ€ldigt lite potatis och ris (bara i sushi nĂ„gon enstaka gĂ„ng), och pasta Ă€ter jag ocksĂ„ bara glutenfri, men försöker minimera det med... Socker undviker jag sĂ„ gott det gĂ„r, godis och fika förstĂ„s (utom ’fredagsgodiset’!), men ocksĂ„ i andra livsmedel, yoghurt, sylt, sĂ„ser, juicer... nja, whatever...
(null)
...men bĂ€sta, HELIGA stunden pĂ„ hela dagen, Ă€r den hĂ€r, MORGONKAFFET! đŸ„° Jag kan sitta i timmar, nja, kaffet rĂ€cker ju inte sĂ„ lĂ€nge, men att sitta och bara njuta av stillheten, lĂ€sa pĂ„ nĂ€tet, blogga, sticka eller virka, kolla fĂ„glarna... tills jag blir sugen pĂ„ brunch, jo, för hungrig Ă€r jag oftast inte förrĂ€n framĂ„t lunch... om jag inte gör nĂ„got, vill sĂ€ga, ska jag ivĂ€g, sĂ„ behöver jag ju Ă€ta innan... 
(null)
Nja... jag förstĂ„r att mĂ„nga av er kanske inte har den hĂ€r tiden som jag har, att lĂ€gga pĂ„ sig sjĂ€lv... jag Ă€r otroligt tacksam för att jag har det just nu... men, man fĂ„r vĂ€l hitta sina heliga stunder i sitt egna liv, och försöka njuta av det, smĂ„ stunder dĂ€r vi tankar ’ÄterhĂ€mtning’... 💜 ...inte alltid lĂ€tt, jag vet... sjĂ€lv funkar jag vĂ€l sĂ„ att nĂ€r jag mĂ„r dĂ„ligt, sĂ„ tar jag inte tiden att ta hand om mig sjĂ€lv pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt... naturligt kanske, man orkar liksom inte... och det Ă€r ju dĂ„ man mest behöver det...

Oj, hörni, ett lĂ„ngt ’babbel-inlĂ€gg’ igen, det kommer dĂ„ och dĂ„! 😝 Kaffet Ă€r slut, men brasan och ljusen brinner fortfarande, och solen skiner in genom fönstret... BÄSTA DAGEN, hallĂ„?! I alla fall en bra ’grund’...

Kram och puss!
💜💜💜






Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet pÄ en, nu liite Àldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0