Min lördag... ♥️

...har varit lugn! ♥️
På förmiddagen låg jag och läste och käkade godis!! 😲 Hm, nja, köpte en liten påse igår kväll... mmmums...
Framåt eftermiddagen satt jag en stund i solen... 'peelade' mina ben, umgicks med fåglarna (jo, de kom till fågelbordet fast jag satt alldeles intill! Roligt att sitta ute och höra dem också! ♥️) och drack ett glas vin... hörni, lördagen är nog Bästa Dagen?! 😍 I alla fall om det är en ledig Lördag...
Vi åt mannens rotfruktssoppa till middag, med bacon-grönkåls'fräs' och grönsaker... Hade även en halv limpa från Bagaren i frysen som jag tog fram... blev lite över...
...det fick våra nya Vänner🐦🐦🐦!
Det här är en fräck fågel, en Pungmes, enligt mannen... Han har 'banditmask' och det passar honom verkligen! Han flyger in och 'slirar' i högen med frön och skrämmer medvetet bort alla andra! Så hoppar han runt, som att han äger stället! 😂 Jag kallar honom 'Wania-fågeln'... hm, nja, efter vår kära lilla 'huligan-hund', typ samma beteende... - JAG först!!
Han kom, tog en stor bit bröd nu och flög iväg! 👍🏻
 
Nu ska jag fortsätta med min bok...
 
Jaana
2018-10-15 @ 23:48:52

Hihih , det är ett roligt namn Pungmes , men han har tyvärr fel, det är en nötväcka 😉
Men dom är ganska lika☺️
Vilken härlig lördag ni haft😍
Kramar♥️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0