Hängig...

Halloj!
Var uppe vid sju imorse, tände ljus och brasa och kokade honung-citronvatten... nja, piggare känner jag mig tyvärr inte, inatt har jag dessutom hostat...
...men höjde upp huvudänden på sängen lite igår kväll, med kuddar, nej, härute har vi ju bara 'vanliga' sängar... men det kändes bra, jag har ändå sovit hyfsat...
Full aktivitet vid frukosten imorse!! Två hackspettar, två skator som nyfiket kikade vad som bjöds, och en annan större skogsfågel med fint blått på vingen... och så alla de små söta småfåglarna förstås! Det är roligt att se! ♥️ Kolla hackspetten, hur han tar stöd med stjärten mot 'stammen'...! 😉 Undrar om ekorrarna försöker sedan i vinter, när vi lägger ut jordnötter och sånt?! 🐿 De är också välkomna, men kanske man skulle 'duka' åt dem på eget bord...?
Har gjort mig äppelte med extra kanel, lite honung och kokosolja... 'smörja vad som smörjas kan'... 😬
Mannen är ute och fixar, han har klippt gräset och plockat ihop utemöblerna för hösten... Nu sågar han lite passbitar som behövs hemma i lägenheten till vår blivande garderob... Han kom in och visade vilken fin bit som blev över...
...tunn och fin... nja, han menar att den nya sågen kan såga så bra, exakta bitar...! 👍🏻 Super... 😳
Hörni, jag fortsätter 'vårda' min förkylning, vad annat kan jag göra, vill inte vara mer sjuk...
💜💜💜
Puss på er... eller förresten, vinkivink (så vi inte sprider ytterligare baselusker...!)!
💜



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0