Tisdag...

...godmorgon!
Dricker mitt kaffe... Var vaken före fem imorse, tänkte gå upp för det kändes omöjligt att sova... men jag låg kvar och somnade till slut ändå... drömde om fukt i väggar och tak som rasade in...! 😳
Ja, som sagt, det är ett stort ansvar att ha hus... och igår kom jag till slutsatsen att jag vill verkligen inte längre! Ha hus, menar jag, eller det ansvaret... I ett hyreshus får andra ta det och alla beslut om fastigheten, renovering och underhåll... fy! I'm done! Jo... Nu gör vi en radonmätning i vårt hus (bilden ovan), tre mätare som hänger på varsitt plan... det ska finnas med i besiktningsprotokollet... åh, herregud... 😣
Jag drömmer hellre om inredning i nya lägenheten! Ha, nej, jag vet, jag sa att jag inte ska 'tjata' om renovering i framtiden (det är mannen som hävdar att jag alltid gjort det...?!), men det här ser jag inte som renovering direkt... Och eftersom det är en hyreslägenhet vi flyttar till, så står ju HSB för eventuell sådan, men... vi måste ju ändå inreda som vi vill ha det och som blir praktiskt bra...! ☺️ Bl a har vi pratat om att göra en förvaringsgarderob i ett annars ganska 'onödigt' utrymme, en sorts extra-hall... känns som ett utrymme som 'blev över', men då får man ju utnyttja det till något praktiskt, tänker jag, och förvaring saknas ju alltid... I övrigt, så får vi faktiskt ommålat i hela lägenheten innan vi flyttar in! 👍🏻
I hall och kök vill jag behålla det vita, men i rummen vill jag ha en grå färg... nr 3 eller nr 4...? Hm, det är svårt, får väl prata med målaren, höra vad han tycker...
 
Vi bestämde igår att ta ledigt i helgen och titta till Landet! ♥️ Mannen vill ut och provköra sin snöslunga! Jo, det ska bli skönt! Kram på er så länge!
❄️❄️❄️❄️❄️
Jaana
2018-02-20 @ 12:09:40

Jag vet att det är massor av snö i viken. Så han lär nog få jobba med sin snöslunga😉
Jag blir lite sugen på att också flytta, fast Nä, vi bor kvar🤣
Hörs💚
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0