Tisdag pĂ„ MAXI... 😳

Hej och hallÄ!
Fixade en lite 'adventig' blomma och tog med till lunchen hos min hundvÀnfamilj igÄr... jag Àlskar ju ljusslingor och det brukar uppskattas Àven av andra! Jag blev bjuden pÄ fin krÀftsoppa, sÄ gott!
Sen fick jag en present! 😘 Det Ă€r en liten intern historia just runt glĂŒwein, hehe, men kuligt! Har nu köpt pepparkakor och Ă€delost och det ska vi lyxa till det med pĂ„ fredag kvĂ€ll! Tack snĂ€lla tant A och B-Å! ❀ Dagen avslutades med ett jobbigt gympa-pass pĂ„ 'Friskis', puh!!
Vid nio imorse stod jag utanför ssk:ns hus, vi skulle till MAXI och handla! Faktiskt att jag kÀnde att jag fick lite lust igen att laga mat! Har varit dÄlig pÄ det, sista tiden... Men till lunch idag blev det rester, stekt torsk, stuvad spenat och rödkÄlssallad... stekte till nÄgra prinskorvar och sÄ förstÄs tomat-och mozzarellasallad, min 'obsession' just nu! Gott, gott!
Chiapudding till efterrÀtt, pÄ mandelmjölk/vanilj/honung, och sÄ mango/ingefÀra/gurkmeja och nÄgra hallon uppepÄ! Mums!!
Samtidigt gjorde jag en basic tomat-auberginesÄs, som fick puttra ihop en stund, fÄr se vad jag anvÀnder den till senare...
Det kĂ€nns vĂ€ldigt kallt och ruggigt ute (-6 grader imorse!!), jag var iskall om hĂ€nderna hela förmiddagen, men nu sitter jag under den Ă€lskade vĂ€rmefilten, jĂ€tte skönt! TvĂ€ttmaskinen rullar pĂ„... IkvĂ€ll blir det SÅÅÅÅNG!!!
đŸŽ”đŸŽ¶đŸŽ”Â Halleluja đŸŽ¶đŸŽ”đŸŽ¶Â 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet pÄ en, nu liite Àldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0