Stockholm Dag2+3 och HEMMA...!

HEEEJ!!
 
'Borta bra, men hemma bäst...' Jo, jag är tyvärr en sån...! 😳 
Men jag har haft det såå bra, min kära Kompis är bäst på att 'ta hand om'!! 😘 Här hennes lilla 'barnbarn'... 
Igår, runt lunch, åkte vi ut till Mall of Scandinavia, det gigantiska, fashonabla köpcenret!! 😳 Oh, my God! Stort som satan! Men jo, det går ju ut på att spendera pengar, shopping, äta och dricka, spela spel och gå på bio... typ! Här står vi utanför Friends Arena, vi skulle ju senare på 'We are voice', ett stort projekt i kör-konsert-sång!
Men först en tur runt i centrumet! Åh Gud, så mycket FOLK!! 😬 
Så lunch! Vi åt... nja, raw food blandat med lite annat... jag tog veganska 'köttbullar', jätte gott!
Min Kompis tog kyckling! Mumsigt!
Sen var det dags för genrep! Lite kaotiskt, men roligt... Saken var den att själva konserten skulle filmas av Tv4, så naturligtvis var det viktigt med detaljerna...!
Fantastisk kör-konsert! Gästartister var Tommy Körberg, Malena Ernman, Molly Sandén och Martin Rolinski (som också var konferencier) och så vi alla i 'publiken' som även var olika körer!! Kul idé! Och mycket mäktigt!
Idag var vi i Vällingby Centrum (innan alla affärer öppnade...?!!), hem till min väns Mamma och fikade och pratade en stund, in till stan på lunch och fika, sen... sen var det dags att sätta sig på Stockholms Centralstation för att vänta in tåget... Då kom jag på att min stora tjej och hennes sambo också var i staden för en konsert, så jag sms:ade och frågade var de var... hehe, de anlände stationen tio minuter senare och hade samma tåg som jag hem, lustigt?! 😍
 
Mannen plockade upp mig på Linköpings Resecentrum och vi åkte 'hem' till Mamma... tände ljus och gick en stund 'in tha hood'... Så fantastiskt fint med alla ljusen!
🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯
Hemma igen! Tänt en brasa, satt på värmefilten och värmt en kopp glögg... aaaah, good to be home!! Mannen drog iväg på spinning nu, jag tänker ta en dusch och 'ta söndag'... 
...yes!! Och imorgon tar vi tag i 'verkligheten' igen! Puss! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0