Semesterläsningen har börjat! ☀️☔️🌦

Hallå på er!
Hade lite kvar på en Isfolket-bok, som jag avslutade igår... Sen valde jag en i min hög! 👍🏻 Som jag längtat!
Det mörknade igår kväll, så vi kröp ner i sängen och läste, mannen fortfarande lite jetlaggad sen Thailandsresan... sen kom regnet...
 
Klockan två började Wania, men jag ignorerade henne och tänkte... - Nej, nu jävlar...!! I en och en halv timme höll hon på, ömsom gnällde, ömsom fick jag henne att ligga några minuter... då hakade mannen på!  Han la en handduk mellan oss och tvingade envist Wania att ligga där, still... det tog ett tag och flera 'rymningsförsök' från Wania, men i stort sett så låg hon där och sov fram till halv sju imorse...! 😯 Då kved magen ljudligt och hon spydde upp lite galla, kraken... Men då gick jag upp och gav henne sin älskade frukost, sen somnade hon som en gris, under täcket, under min arm... ❤ lilla hund... De andra två doggsen har sovit från nio till nio, snarkat som bara den (Maia!)! ❤ Ja, vi får väl se hur många nätter det tar med vår nya 'rutin', innan hon slutar... jo, för nu har vi bestämt att göra så, det här är ju helt galet...
Det regnar fortfarande ute, men det gör inget, ganska mysigt... Hundarna har ätit och varit ute och gjort sitt, nu ligger de och kurar i varsin soffdel med filt! ❤ Vi dricker kaffe...
Förresten, en man från Tekniska Verken ringde mig igår förmiddag, angående brunnen utan lock!! Så nu, nu hoppas jag det händer grejer!! 👍🏻 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0