Mamma dålig...

Hej igen!
 
Har varit hos mamma en stund, hon mår dåligt igen... Orkeslös, ingen matlust och feber (igår kväll)... Hon skulle prata med läkaren på LAH, kanske behöver hon justera kortisonet... eller annat... ❤
Men äta måste man ju... om man kan... Jag fick för mig att laga tonfiskbiffar idag, såg ett klipp på FB igår, Gordon Ramsay gjorde... Nu smaksatte jag inte mina som han gjorde, men de blev goda!
En burk tonfisk, en liten riven morot, en liten hackad lök, dill, två ägg, salt&peppar... Hade i en halv matsked Pofiber också, bu eller bä, vet inte, fick för mig att det skulle 'binda' lite... Smeten blev lite 'vattnig' när den stod en stund, men det kramade jag ur, när jag formade biffarna... Grönsaker, bönröra och 'bea-aiolo' som jag hade kvar i kylen...GOTT! 👍🏻
Skulle haft t ex en tomat på tallriken också, för färgernas skull, men hade ingen... Efterrätten fick stå för det 'röda'! 
'Mellis' nu...
OMG!! 😖
Har börjat äta mer och mer vegetariskt, fisk är ok, men inte kött! Tycker det är lite äckligt...! 😟 Vi åt köttfärssås i helgen, jo, med köttfärs, tänkte att mannen skulle få resten till middag idag... Till mig har jag fixat en enkel aubergine-tomat-sås istället... och glutenfri spagetti! 👍🏻
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0