Tisdag...

Hej, hej!
Imorse, när hundarna var ute på sin "morgon-kiss" i trädgården, hörde jag ett konstigt, raspande ljud... Det var en stackars liten hare som förirrat sig innanför staketet och inte tog sig ut!! Han stod förtvivlat och krafsade på staketet...! Hundarna märkte ingenting (jag tvivlar mer och mer på att de är "jakthundar"... pyttsan 😝) Haren närmade sig en av grindarna, så min tanke var att smyga ner och öppna den, så han kunde springa ut... Innan jag ens hunnit ta ett steg, var han framme vid grinden, kröp under den och rusade in i skogen! Skööönt, stackaren! 🐇 Hundarna måste vara både blinda och döva...
 
Mina schersminbuskar blommar!! Och doftar underbart! 
Den här står under vårt numera öppna sovrumsfönster, så min förhoppning är att vakna på morgonen och somna på kvällen till väldoftande vindar in i sovrummet! Mmm...
Bondbönan blommar också! Ser "avancerad" ut, lite som en orkidé... spännande!
 
Funderar på att så om i min "bädd"... Rädisorna är ju slut och vartefter så tar ju salladen också slut... Nya rädisor, frösådda direkt i "bädden"...? Borde hinna med en skörd till, sommaren är ju lång...? Morötterna är lite sega, långt ifrån alla frön har tagit sig...
Mina amplar är fina!
Igår hittade mannen ett litet hål i gräsmattan utanför staketet... han såg att någon bodde där, att det rörde sig... Jag är livrädd för ormar, så jag var "skeptisk" till en början att ens närma mig hålet...! Men det visade sig vara "Grodan Boll"! 🐸 "En räääälig liten groooda!!" Wania gav den en blöt morgonpuss imorse (hade tyvärr inte kameran till hands...)...! 
 
Nehej... dagen går... Jag har börjat på min fjärde bok sen vi kom hit i lördags, härligt att läsa och bara ta det lugnt... Vi äter lite smultron (de fantastiska (sju liter) jordgubbarna vi köpte igår, åt vi upp imorse...! Måste köpa mer...) och blåbären är mogna, i alla fall de på tomten... tidigt... På förmiddagens prommis var vi ner till "Havet" och satt en stund på bryggan... underbara sommar! ☀️
 
Ha det, nu åter till min bok en stund!
Glad SOL på er!!
☀️☀️☀️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0