Hemma igen...!

Hej hopp!
 
Ja, ännu en skön helg på Landet... som går alldeles för fort...
Jag kom ut vid 14-tiden i fredags, packade upp och satte mig med en kopp te... På vägen ut började det regna/snöblaska och det höll i sig hela kvällen...
Köpte så fina ljus, men... antagligen smälte de av att stå så nära varandra, för det rann ut över hela fatet och bordet framåt kvällen... blä!
 Det var i alla fall en härlig stund, lugnt och tyst... Mamma hade skickat med tidningar... myyys!
Mannen kom sent till Viken, men jag hade förberett maten (revbensspjäll) och på det blev det en liten semla...! Jo, men jag hade ju bullar kvar i frysen...!
Wania hon låg och sov i fönstret...
...eller på soff-ryggstödet... Hon har varit lite rastlös och dricker stora mängder vatten...! Jo, på det så kissar hon förstås alldeles för ofta... Jag vet inte om det är den nya "allergi"-maten som gör det...? Det började i alla fall samtidigt som hon fick den... När vi kom hem kissade hon på mattan, trots att hon varit ute... *suck
Vi packade ihop huset och åkte hemåt vid 13-tiden idag, mannen skulle hinna hem och se skidorna! Hundarna sitter så snällt i sina burar, men Wilma har en konstig "ställning"...?! Wania ligger ofta och bara sover, men ibland undrar hon;
-Are we there yet...?!!
Jaja, de små liven...
 
Ha det, hörni, nu är det dags för dogg-middag!
Höres!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0