Söndagkväll...

Hej igen!
Hemma! Det är skönt... men vi har haft det helt underbart lugnt och fridfullt på Landet! På fredag kväll satt vi en stund på baksidan med ett "glas vitt", pratade, tog det lugnt och andades in skogen...! Sen åt vi en räkmacka från bagaren, tittade lite på tv:n, men stängde snart av och låg och läste istället...
 
Lördagen tog vi sovmorgon, vid nio gjorde vi varsin kaffe och satte oss i solen på baksidan... lyssnade på vinden... pratade... läste... andades... Jag tog djupa andetag och försökte tänka på ingenting, lyssna på vindens sus i träden...
 
Efter en god frukost, flera timmar senare, gick vi med hundarna genom skogen och ner till vattnet... Där satte vi oss på bryggan och filosoferade en stund... solglittret i vattnet, vågornas brus, ljuset och värmen i ansiktet... fantastiskt meditativt!! ❤️ 
 
Resten av dagen satt jag mest i solen och läste, drack lite mer kaffe och senare åt vi också god grillad mat... en verkligt lugn och skön dag... På kvällen kände jag faktiskt att stresstrycket i bröstet, som jag haft ett tag, hade släppt...! Underbara, härliga lantställe!! ❤️
 
Mitt beslut att inte använda mobilen på hela helgen var ett sunt beslut! Riktigt, riktigt befriande! Det kommer jag göra igen, varför inte varje helg...?!
 
Sovmorgon söndag, kaffe på baksidan...
 
Som sagt, att komma hit hem är också skönt, vårt hus här är ju ändå lite mer "bekvämt"... här finns allt, även om jag inte saknar mycket på Landet heller (nja, en diskmaskin kanske...?!)... Men lyckan är ju att faktiskt ha båda ställena, vart och ett superbra på sitt sätt...! 
 
Nu dricker jag en kvälls-grönis och laddar för en ny arbetsvecka... Jobbar sista gången som ledsagare på tisdag, sen slutar jag med det... Det tar lite för mycket tid och ork av mitt liv just nu... Men imorgon blir det MAXI med mamma, kära MAXI!! Haha! Ja, och kära mamma, min bästa lekkamrat! ❤️
 
Kramar till alla! 
❤️❤️❤️
Godnatt med er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0