Halloween!

Hejsvejs!
Ja, det är ju AllHelgona- eller Halloween i helgen! Vi ska ha lite familjemiddag, det var så länge sedan! Tänkte baka en pumpapaj till efterätt, egentligen var den tänkt att bli lchf, faktiskt! Meeen... hm, cheesecaken jag också hade tänkt göra, trodde jag innehöll pumpa även den, men det var sötpotatis... och den bör göras dagen innan och nu har jag inte ingredienserna... ååååå, orkar inte handla mer idag!! Det får bli bara pumpapaj, fast vanlig då... suck...
http://www.arla.se/recept/amerikansk-pumpapaj/
Jag har gjort den förut, den är god!
Lunchen idag blev "honungsglaserad" kyckling med lättstuvad broccoli och grönt, gott! Jag blandade olivolja, några droppar soya, tomatpuré och lite honung som en "glaze", rörde om och penslade kycklingen... Kryddade med Santa Marias Allroundkrydda... in i ugnen ca 15 minuter på 225gr... jätte gott!
En varm "grönis" på det! Jo, varma smoothisar är gott den här årstiden, prova!
Wilma och jag har gått en promenad i skogen... Jag letade oranga löv, för att dekorera med vid dukningen imorgon... men de flesta löv har hunnit till gul/brunt... jaja, några blev det i alla fall... Wilma tyckte vi skulle ha kottar också...!
 
Nu ska jag upp och känna på min pumpa, ha det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0