På Landet!

Hej, hej!
I fredags eftermiddag packade vi bilen full och drog till Landet!
Landet med STAKET!! Åh, det var jätte fint! Några ställen fick vi fixa till, men i det stora hela, väldigt bra! Vi släppte hundarna på en gång...
...nja, för Wania var det ingen större "BIG DEAL"...
...men Wilma älskade det!! Hon sprang omkring och lekte med kottar och viftade på svansen hela tiden!
Vår fina baksida!
Fredagkvällen bjöd på lite "godis"...
...jaja...!
Och hjärn-gympa... Jag höll mig till min virkning, har aldrig förstått mig på schack-spel...
Soligt och härligt! Naturligtvis har vi längtat ner till "Havet"... SÅ fantastiskt!
Bort med presenning och fram med dynor och duk!
Mannen, som var ner på "stán" för att köpa till lite "fix-saker", besökte vår käre bagare! MUMS! Det här är verkligen LYX!!
Wilma och jag lekte på med kottarna...
...Wania hängde med tjejerna i frågesport...
...och mannen fixade alla synliga "flyktvägar"...! Nja, alltså, på vissa ställen skulle hundarna nog kunna krypa under staketet, men... äh, jag tror det är bra! Så länge de inte får en chans att hitta de ställena, så...
Men... kanske ändå "gräset är grönare på andra sidan"...?!!
Jaja, fort glömt!
De här underbart doftande violerna hittade jag en dag ute på promenad... jo, här hemma alltså! Som parfym!
Och som om jag inte hade nog att göra...?!! Upptäckte att jag fått en spik/skruv i däcket, IGEN!!! Herregud! Jag hade en tid att byta till sommardäck den 15 april, men... jag ringde och fick en tid redan imorgon, det här går ju inte... suck... Herregud!!!
 
Nu... nu är jag ganska trött... mycket lant-luft! *Gäsp...
 
Hörs, hörni... 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0