BLOD!!

Hej på er!
 
Dagarna går och ja, lite semesterkänsla... "hinner" inte blogga lika flitigt, sorry... Men idag, idag var en stor dag för mig!
Jag var och lämnade blod, för första gången som officiell BLODGIVARE!! Yeah! Och det gick så bra! Hade oroat mig lite... Men det var en duktig kille som stack och pratade med mig, så på ca 10-12 minuter (och 4½ dl lättare på blod...) och med en karta järntabletter i min hand, var det klart! Helt fantastiskt! Mådde bra också efteråt... lite "tung" i kroppen när vi gick därifrån, men det släppte efter någon timme... Jag är SÅ nöjd!
Gav mig själv en liten present; ett par nya örhängen!

Efter en fika med mamma och några andra "ärenden", åkte vi hemåt... När jag släppte av mamma hemmavid, såg vi en ung tjej som gick längs stora vägen...! Hon gick lite konstigt, såg lite "vilsen" ut och dessutom såg det ut som att hon gick i strumplästen...?! Jag gillar inte sånt, då måste man göra något... Jag åkte hem och när jag stannat bilen ringde jag polisen... De letade efter henne och var så tacksamma för att jag ringde!! Så, FOLK, tro inte att andra ska "handla" om ni ser konstiga saker, gör det själva!! Man kan aldrig "lägg sig i" för mycket, tycker jag... inte om det rör människor eller djur... Jag har jagat en bortsprungen chihuahua en gång också, gata upp och gata ner... med hjälp av polisen... det slutade lyckligt... hoppas detta också gör det...
 
Hörni, de sa på "Blodtappen" att - inga fysiska aktiviteter mer idag!... så, en liten stund med "Boken", va´...?!!
 
Höres!
 
Ps. Igår blev min allsidige man även "skogshuggare"...!! Eller nja... inte "licensierad" ännu, men i höst så, kursen är anmäld!! Ds



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0