I´m back home!!

Hej på er!
 
Några dagar på Landet igen! Jo, men man måste ju passa på! Nu har vi haft en hel vecka med finfint sommarväder! Underbart! Mamma var med de sista dagarna...
 
Här kommer lite bilder!
Varje gång vi kommer ut, så fyller vi kylen! Haha, det ser ut som att vi skulle få gäster, men det var faktiskt bara vi två...
...men äter gör vi ju, stup i kvarten...!
En dag blev det "blodspårning"! Mannen satt en hel dag och gjorde egna "vimplar" att markera spåret med...
Jodå, hon hittade "rådjuret"!! Min "gangster"!!
Båt har vi åkt! Helt ok, tycker Wilma!
Men mycket tid går åt till det här... läsning! Och så en och annan kaffe förstås...!
Grilla är trevligt...
...och bada! Att bada i tårtlocket var ingen höjdare, så när jag var in och hämtade mamma i Linköping, köpte vi också på oss en rejäl POOL!! Yiiipiiie!
Ja, mamma och Maia fick bo i "Lillstugan"! Helt ok... tyckte Maia!
En dag fick vi åka båt själva, mannen och jag, medans mamma och "doggsen" softade hemma... Mannen ville bada, men nja... det blev inget riktigt bad alls! Jag doppade tårna... riktigt skönt!
En kväll var vi in till Söderköping och åt glass! GOD glass! Nej, inte på "Smultronstället", där har vi tyvärr mest dåliga erfarenheter... Men det finns god glass på andra ställen! Trevligt!
Ok, jag avslutar med det värsta! Mannen var iväg med bilen på ett ärende och helt plöstligt ligger denna "kompis" i hundarnas och min "idyll"!! Snabbt fick jag in hundarna och stängde dörren! Men där kunde han ju inte ligga...?!! Jag ville ju se vart han tog vägen... På med stora gummistövlarna (jag hade skjorts och bh på mig...!) och ut igen...! Hämtade för säkerhets skull en stor spade i förrådet... hm... Jag var helt övertygad att han var "zigzagig" och att det var en huggorm, men... i efterhand tror vi att det var en hasselsnok... "ovanlig och HELT ofarlig"...
 
Jaja, där stod jag i min "mundering" när mannen kom hem och var ganska skärrad...! Hu! Men då hade "ormet" krypit iväg...!! Jaja... jag vet ju att de finns där ute i naturen, men måste de vara där jag och mina hundar är...?!
 
Usch, nog nu... Mannen väntar där uppe på att fotbollen ska börja, Brasilien/Holland... jag ska kanske titta en stund...
 
Ha det hörni, ha tålamod till mitt nästa inlägg! *blink
Kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0