MAT!!

Hej där!
 
Idag har jag ätit gott! Nja, förutom en liten bit bulle på sjukhuset, som i och för sig var j*****t god, men kanske inte så nyttig... men jag var "tvungen" att smaka på det jag bjöd på...! Eller va´...?! Nej, jag gör oftast inte det, men det här var en ny bakgrej (vaniljbulle i långpanna), så jag var lite nyfiken! Jaja... nog om det...
Till lunch åt jag rester, laxbiffar med pepparrotsräkor och grönsaker... gott!
Kokade ett gammalt päron tillsammans med en bit ingefära, blandade lite grädde med vaniljpulver och hällde över det varma päronet... gott!
Efter bakningen på sjukhuset, var jag in på Coop... skulle handla lite inför middagen. Hittade en naturlig tandkräm, jodå, bara naturliga ingredienser, bl a krita...!! Sen plockade jag ihop lite annat matnyttigt...
Kolla, vilken höstgryta!! Jag hade en bit fläskfilé som jag brynte med en knippe lök, små späda morötter och några stora rödbetor förkokade jag några minuter... I med det i grytan tillsammans med två burkar konserverade körsbärstomater, lite buljongpulver, tomatpuré... Smaka av med salt, peppar och sambal oelek... Klipp över en hel kruka koriander innan servering! Alltså, det var SÅ GOTT!! Både mannen och jag åt två portioner, det gör jag aldrig annars...
Nykokta sparrisar och en klick yoghurt gjorde sig suveränt till! GOTT!!! Jag är redan sugen på min rest-lunch imorgon...!
 
Nehej, nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta läsa min intressanta gröna bok... vänta ni bara!!
 
Goodnight!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0