Stämning...!

Hej på er!
 
Ännu en dag på Maxi... en dag för tidigt, jag vet, men ibland blir det så...
Middagen igår var trevlig och maten var bra! Gjorde det lätt för mig...
Kycklingfiléer i en form (salt&peppar), vispgrädde, soya och klickar med mangochutney, laga i 200 graders ugn i ca 40 minuter... Mina filéer var inte helt tinade, därför tog jag den tiden... Gott och enkelt med ris och en grönsallad till!
Sen åt vi mina pumpa-/pepparkaksmuffins! Jodå, helt ok, tycker jag! De var faktiskt lchf!! Det ni! Och receptet hittade jag på... varsågoda!
 
Pepparkaksmuffins
3 ägg
2 msk sukrin mellis
2 msk smält kokosolja
5 msk kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1½ tsk bakpulver
1 msk pepparkakskrydda
 
ca 25 g mjukt smör
ca ½ brk (liten) Philadelphiaost
2 tsk sukrin mellis
 
Vispa ägg och socker, rör i oljan och sen de torra ingredienserna!
Grädda ca 20 minuter!
Vispa ihop frostingen och spritsa/bred på de kallnade muffisarna!
 
Möjligen hade jag kunnat använt lite mindre kokosmjöl, de var aningens för "stabbiga"... annars bra (o-)sötade!
 
För säkerhets skull hade jag köpt glass också och det åts förstås med...!
Ja, och Helg är det i helgen... ja, ni fattar... Jag har faktiskt varit ute och klätt mina buskar på framsidan med ljus-nät! Jo, vi brukar ha dem i våra två små träd där, men i år är det ena trädet ("honan"...) nedklippt och så litet och "tanigt" att nätet inte skulle sitta kvar... så det fick bli på buskarna istället! Får se ikväll, när det blir mörkt, hur det ser ut! Men i alla fall lagom till denna mörka Helg... Kanske kommer jag förbi en kyrkogård också, där är ju så fint just denna helg...
 
Ha det, hörni! Kanske hörs vi senare...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0