Gränna och Visingsö!

Hej, hej!
 
Ja, så kom vi till slut iväg! Vädret var bra och vägen "lättkörd"...!
Vi stannade i Gränna, nere i hamnen, och tog en fika... ostkaka med grädde&sylt, BOMB!! Men såå gott!
Sen gick vi en promenad där, i väntan på vår båt över till Visingsö... vackert!
Vädret växlade fram och tillbaka... här sol... sen regn och blåst... sen sol...!
Ja, inte är jag någon båtälskare direkt, men på bilden ser det ju fint ut...?!
När vi kom över till Visingsö bröt ösregnet ut!! Och åska! Hua! Men som tur var så var det nära till restaurangen vi tänkt äta lunch på... Mmm, nyrökt fisk, smaskens!
Vi besökte slottsruinen (hade verkligen nytta av min nya Maxi-jacka jag köpte häromdagen! Den kostade alltså nästan inga pengar alls, fantastisk rea och en superduper-jacka!!)... Hm, ni får ingen bild på ruinen... bara en massa sten...!!
Vi åkte i alla fall vidare sen till Näs, där Arns barndomsvän Knut blev kung på 1100-talet! Här ett gammalt hus... kanske inte från den tiden dock...
Uppe på borgens utkant, mot "havet"...! Vinden tog verkligen i!
Fick faktiskt med mig en kungakrona hem! Vems...? Nja, nu är den i alla fall MIN! Haha! Tjejen i affären visste inte riktigt vad man kunde ha den till...?!! Hm... ljuslykta kanske...
Vi köpte också med oss två rökta fiskar hem! En sik och en röding, blir till lunch imorgon!
 
Nu dags att ta ut doggsen!
Morsning!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0