"Grönt är skönt!"

Hej, hej!
 
Några timmars "utflykt", sen är dagen slut... eller i alla fall jag...
Igår kväll bakade jag kesobröd, enkelt och faktiskt gott! Så imorse åt jag mackor med rostbiff, mumsigt!
Idag då, så skulle mammas Maia till frissan... Mamma och jag passade på att besöka ett varuhus, som bara blir bättre och bättre med åren! Ja, IKEA! Vi skulle dricka varsin kaffe, jag ställde mig i kassakön... räckte fram en "tjuga", kassörskan tog den, slog in i kassan och sa: - Och så tjugo tillbaka! och räckte mig tillbaka min "tjuga"...! Jag kände att jag bara gapade... Haha, nog för att kaffet är billigt på Ikea, det visste jag ju, men nog trodde jag hon skulle ta något betalt! Nix, gratis! Mmm, jag drack två gratiskoppar... hade nog kunnat trycka ner en till...!
Nja, totalt blev väl kanske kaffe-besöket något dyrare (smarta Kamprad-killen!), men jag tyckte ändå jag gjorde kap! Billiga lakan, alltid bra att ha! Och ett nytt skohorn, ett helt!
Efter Ikea tog vi Rusta... Där hittade jag trevliga ljus! Jo, det är "evighetsljus", praktiskt och bekvämt! De här var det dessutom timer på, så om jag sätter på timern och så sätter jag på ljusen klockan 5 ikväll... Då stängs de av automatiskt efter 5 timmar och så sätts de automatiskt på igen vid samma tid imorgon, klockan 5... Smart vá (och det var INTE Ikea!!)?! Jaja...
Sen lunch idag... men det blev en zucchini-/spenatsoppa...
...med frökex och mycket smör och ost!
Rawyoghurt till efterätt, med smak av äpple/kanel! MUMS! Grönt, grönt!
 
Ojoj, det är jobbigt att vara hemmafru...! Jag är trött...
Hörs...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0