Nyårsafton och del 2 av Årskrönikan 2013!

Hej alla glada!
 
Ja, nu är vi där, slutspurten!
Och här kommer del 2 i min Årskrönika...
Vår fina, duktiga Harry Potter-tjej, eller "Manchester", som hon kom att heta de sensate tre åren av utlandsstudier... Mannen och hennes pojkvän var med henne på hennes Graduation och sen hann de även se en del av Manchester! De hade fint väder! Jag låg hemma och led...
Mannen och jag var bjudna på stor Maskerad hos min kära barndomsvän och hennes man! Temat var
70-80-tal/Disco... som sagt, Me&MyMichael...! Hihi! Roligt var det!
Hade länge haft en önskan om att ta bort min fula "vårta"... tyckte den satt ivägen... Min mamma "sponsrade" mig och så blev det äntligen av! Gjort på 5 minuter! Men plåster har jag fortfarande, efter mer än 3 månader... De sa att det bästa var om jag kunde plåstra i hela 6 månader efteråt! För att ärret ska bli så fint som möjligt... jo, men det är redan nästan borta...!
På knappt en månad hade vi från en liten tanke helt plötsligt "blivit med sommarhus"!! Fantastiskt! Och med båt och allt!! Hösten bjöd på finfint väder och varje helg åkte vi ut och njöt! "Smoffade" i oss valdermarsvikska wienerbröd...! Ojoj...
Som sagt, det var mest bara "Landet" som existerade under några veckor! Tyvärr, så väntar vi fortfarande på staket runt vårt hus, så hundarna fick vara inne en del, när vi fixade ute... men i vår blir det annat!
Och snabbt kröp Julen närmare, igen!! Och jag och min kollega Fru B försökte samtidigt bringa lite julstämning uppe på sjukhuset... också det fantastiskt!
 
Hörni, det här var en del av mitt år 2013, säkert har jag glömt en hel massa "viktiga" händelser, men det är oerhört svårt att välja... och kanske många saker ses "obetydliga", men ja... sån´t är livet!
 
Ha nu ett GOTT NYTT ÅR, allesammans!
Vi ses och hörs nästa år!
 
Kram!
Marlene
2013-12-31 @ 13:08:19
URL: http://surlimpan.blogg.se

Roligt att få följa med i din vardag Pia :)
Har väl stundtals inte varit så flitig varken läsare eller bloggare, men det kan man ju läsa ifatt :) Gillar inte att jag inte skriver ifatt bara, men livet kommer med så mycket nya roliga saker så att man inte hinner med allt ibland ;)
Kram på er och ett riktigt Gott Nytt År!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0