Härlig Födelsedag!

Hallå där!

Ja, igår var det då fördelsedag, den årliga 25-årsdagen...! Jaja... Blev i alla fall överraskad av min man, som jag berättade om senast... Vi skulle åka på spa!! På Yasuragi Hasseludden i Stockholm! Det är japanskt... åh, jag ÄLSKAR spa!

Så igår morse styrde vi mot el Stockholmo! Vi skulle göra ett lunchstopp, där vi vet att det lagas god mat...

...hos svärföräldrarna! Och vi blev inte besvikna denna gången heller!

Mums, mums!

Lite sena, kom vi så vidare...

Vårt rum var fint! Vi skulle sova på "futoner"... de var ursköna!!


Nja, kanske skulle jag inte vilja sitta här och äta långmiddag precis... jaja...

Utsikten var fin! Ålandsbåtarna gick där ute...

Vi stod en stund på terassen, innan genomgången av hur man betedde sig på detta fina ställe... ja, alltså baden, hur och var de fanns... Vi dricker spirulina-te och äter frukt...! Se så fina kimonos vi fick, som egentligen inte alls hette kimono, utan något annat japanskt... men ändå (de fick vi ta med oss hem...)...
Solen sken och det var ett underbart födelsedags-väder!

Efter genomgången av badrutiner, satte vi oss i baren med en liten födelsedagsdrink! Jo, för snart var det också middag! Och dit skulle vi gå med kimonos på!!

Teppanyaki! Kocken hette Jan, men han var inte japan...!!!



Varborgsmässo-eld...? Haha, njae... men han flamberade... både förrätten, varmrätten och efterrätten...

Häftig efterrätt, glass och frukt och bär, och för att vi skulle se det häftiga, så släckte de lyset...!

Förutom de fina "kimonosarna", så fick vi japanska strumpor...


...som vi tog på oss imorse, när vi gick till frukostbuffén! Åh Gud, vilken frukost! Jag var i himlen!! Där fanns ALLT (allt utom gröt...!)! Ja, det var verkligen gudomligt gott! Såna här hotellfrukostar är värt massor, jag ÄLSKAR det!

Fina japanska bilder fanns lite var stans... framför stod en liten relax-soffgrupp... Stannade man upp en stund och tittade, så såg man hur bilden rörde sig... blommorna vajade sakta i den japanska vinden... På andra bilder fanns det vatten som porlade... väldigt rogivande...

Varsin sådan här liten korg hade man att bära runt sina saker i... vår "väska"... Nu skulle vi iväg på massage! Haha, nej tyvärr, inga bilder därifrån, men det var SÅ härligt! En timme bara flög iväg... Jag fick Shiatsu-massage (blandar ihop det med en massa andra liknande ord... hundras... bilmärke...!), där de trycker, sträcker och bänder... utanpå kläderna, så inget "kladd" med en massa oljor för min del...! Det var underbart! Mannen fick en klassisk massage, också bra! Han somnade förstås på sin timme... jaja...

Vi tog förstås en titt i den japanska Shopen! Jag köpte en cd med den lugna musiken, som "porlade" överallt på stället... Mannen ska läsa om Japan...

Innan vi åkte tillbaka mot Linköping, åt vi lite sushi! Gott gott!

Tack, min snälla man, för en fantastisk födelsedagspresent!

Hörs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0