Myggbett!

Hej på er!

Dottern och jag har precis gått en långpromenad med hundarna... ja, nu var det lite svalare och riktigt skönt ute! MEN...!! MYGGBETT!! Jag hade glömt att det hör sommaren till... usch och blä! Vi tog ju förstås vägen genom skogen... skulle vi inte gjort! Ajaj! Jag har baddat dem med Salubrin, men det kliar ändå...!! Och vad flugor det är i år! Vi har massor inne, helt otroligt... ja, ALLT är ju inte bra med sommaren... trots allt...

...men att äta ute är trevligt! Det här är dagens lunch...

På eftermiddagen var vi in till Centrumkliniken, jag och dottern... hon fick sin sista fästing-spruta, vi andra har redan tagit den... så nu är det gjort!

Innan vi åkte hem, gick vi in i en asiatisk mataffär... dottern är lite svag för kinesiska mat-grejer! Vi köpte en burk konserverad litchi (frukten på bilden) och en burk Hoisinsås... Dottern var egentligen ute efter en annan sås, men den hade de inte... Men jag föredrar hemgjord Hoisinsås, den här var alldeles för söt... men det är kul att prova!

Ha det, vi hörs en annan dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0