A day on my own!

Hej, hej!

Ja, en ganska lugn och skön lördag... Mannen och dottern åkte iväg tidigt imorse upp mot Örebro... de skulle hämta hem en moppe, som mannen köpt för att plocka isär... Jag har varit emot projektet hela tiden, då jag inte vill ha in en skitig moppe i vårt fina gym... så... av ren princip kommer jag inte att nämna mer i det ämnet framöver... och moppen i sig kommer jag helt att ignorera...!

Jag tog en välbehövlig sovmorgon imorse, även om jag inte alls kände mig särskilt utvilad när jag väl gick upp... åt min frukost och sen gick vi ut på promenad... inget vidare väder idag, i och för sig plusgrader, men grått och trist... När vi kom hem så städade jag lite, plockade med tvätten och bäddade... sen blev det ännu en promenad...

Åt en riktig festmåltid, på gårdagkvällens rester... i min sköna ensamhet... unnade mig t o m ett glas vitt... mitt på dagen...! Ja, det var förstås utan alkohol, då jag bestämt mig för att vara helt "vit" ända till min födelsedag... inte av någon särskild anledning, bara för att det kan vara nyttigt... men läsk är numera också en lyx, då jag nästan aldrig köper det numera...

På eftermiddagen la jag mig på soffan med två hundar och en bok... det var härligt... Mannen och dottern kom hem, men jag fortsatte läsa några timmar och tände också en brasa... så skönt... Läser en intressant bok nu, en sann och tragisk historia...


...ja, det är helt otroligt vilket öde...

Ha en trevlig lördag kväll, förmodligen blir det Melodifestivalen här, trots allt...

...hörs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0