29 grader varmt ute...

Hallå! Ja, nu är det riktig sommar! Härligt! Har ställt upp alla fönster i huset, så det blir tvärdrag och lite svalka...

Har varit och handlat mat... Yngsta dottern var hemma hos sonen under tiden... hon ville inte följa med... nej, det är inte så roligt...

Mannen kommer hem tidigare från jobbet... vi ska bl a ner till flygplatsen och boka om dotterns biljett, hon som är i Kina... Hon ringde imorse och ville stanna ytterligare en vecka... Ja, varför inte... men det har ju bara gått en vecka... tänk om hon längtar hem sen då... men då är det försent... Men hon lät glad i alla fall!

Sen ska vi väl till K-rauta och köpa mer färg... så vi har till helgen... Imorgon åker mannen bort igen och är borta några dagar... då blir det bara dottern och jag kvar hemma... Vi kanske ska ta några riktiga solar-dagar... bara ligga ute i trädgården och "steka"... läsa böcker... Dottern har "fått pippi" på korsord! Ja, det är roligt! Periodvis gör jag det också... ett tag var det sudoku... Men just nu läser jag hellre... Har börjat på Liza Marklund´s "En plats i solen"... den blir nog bra, är alldeles i början nu...


Ha det så bra... nu ska jag se vad dottern har för sig... Hörs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0