Måndag igen...

Så börjar en ny vecka, suck... känner mig ganska slut efter helgens äventyr. Ja, jag har ju varit i Stockholm på bröllop! Det var mycket trevligt och egentligen blev det inte alls särskilt sent på lördagkvällen, men eftersom vi åkte tåg tidigt ifrån Linköping på morgonen och kom till hotellet på Arlanda vid 21.30, så kändes dagen ändå lång... Mina ögon var så röda och trötta... Men det var så skönt att komma till hotellet, lugnt och tyst och vi kunde göra vad vi ville, behövde inte tänka på att först gå ut med hundarna... Vi tittade lite på slutet av EurovisionSong contest, men stängde snart av för att sova istället, det blev ju ändå inte som man kanske hade hoppats...

På söndagen vaknade vi tidigt och var nere och åt frukost redan 07.30! Ja, man är väl van att man inte får sova mycket längre, men efter frukosten, som var suveränt god (äggröra, hembakat bröd med gott pålägg, te och en massa färsk frukt) så gick vi upp och la oss igen! Vi tog med oss dagstidningarna upp och läste dem i sängen, SÅ härligt! Inga måsten! Sen somnade vi om en stund...

Vid halv tolv tog jag tåget till T-centralen, min man stannade på Arlanda, han skulle med planet till Thailand senare på eftermiddagen. Sen vidare med tåget till Linköping och kom fram hit vid tre-tiden. Min mamma mötte mig på stationen och vi gick upp på stan och skulle ta en MorsDag-fika. Det blev en MorsDag-öl istället med lite gott tilltugg, inte fel alls, satt ute i solen och njöt! När jag kom hem hade barnen lagat middag och gjort en jätte fin jordgubbspaj och köpt blommor! Ja, tänk... men de hade inte varit särksilt sams övrig tid... jaja... Skönt ändå att vara hemma igen...

Skulle ju ta för- och efterbilder på Wilma när hon klippte sig, men det glömdes förstås bort! Så är det! Kanske kommer det några andra roliga bilder framöver! Vi hörs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hemmafrugrubbel

...i huvudet på en, nu liite äldre, trebarnsmamma...

RSS 2.0